راهنمای خریدلوازم ورزشیهوازی و بدنسازی

راهنمای خرید بهترین طناب ورزشی

بهترین طناب ورزشی برای لاغری و طناب زنی کدام است؟ بهترین ورزش‌هایی که میتوان با طناب ورزشی انجام داد چیست؟ چگونه با طناب تمرین کنیم تا بهتر نتیجه بگیریم؟

بسیاری از افراد بهانه‌‌های مختلفی اعم از کمبود زمان و نبودن مکان مناسب را دلیل ورزش نکردنشان می‌دانند؛ با وجود انواع مختلف طناب ورزشی این مدل‌ بهانه‌ها دیگر پذیرفته نیست. طناب زنی یکی از ورزش‌های مفرح و شاد است که علاوه بر سلامت جسم، سبب شادی و نشاط می‌شود. این ورزش کم هزینه را می‌توان با ساده‌ترین امکانات انجام داد.

طناب ورزشی تنها وسیله‌ای است که این رشته‌ ورزشی نیاز دارد که باید در انتخاب و خرید آن به موارد مختلفی توجه کرد. از این رو قبل از خرید طناب مناسب و استاندارد این مطلب را مطالعه کنید. همچنین در این مقاله با فواید طناب زنی بیش از پیش آشنا می‌شویم، همچنین توضیحات کاملی را در مورد شیوه درست طناب‌زنی ارائه می‌دهیم.

بهترین طناب ورزشیاستفاده از طناب ورزشی چه مزایایی را به دنبال دارد

طناب مزایا و فوایدی زیادی دارد و از این رو پزشکان و مربیان ورزشی استفاده از آن را توصیه می‌کنند. تحقیقات بسیاری در زمینه‌ی فواید طناب زنی انجام شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به تحقیقات دانشگاه ایلی‌نویز اشاره کرد. در این بررسی ورزشکاران پس از یک هفته، نیروی زانو و پایشان افزایش پیدا کرد و همچنین طناب زنی سبب افزایش پرش و سرعت آن‌ها شد.

به طور کلی استفاده از طناب ورزشی مزایای زیر را به دنبال دارد:

  • طناب زدن یک ورزش کامل و مناسب است و می‌توان آن را جایگزین بسیاری از رشته‌های ورزشی زجرآور کرد.
  • برای سلامت قلب و عروق و همچنین برای سلامت دستگاه تنفسی بسیار مناسب است.
  • با کنترل وزن سبب تناسب اندام افراد می‌شود.
  • طناب زنی سبب افزایش سرعت، چابکی و استقامت می‌شود.
  • با درگیر کردن عضلات بزرگ و مهم بدن، قدرت و استقامت عضلات بدن را افزایش می‌دهد.
  • همچنین از این رشته ورزشی برای هماهنگی عصب و عضله نیز می‌توان بهره گرفت.
پیشنهاد ویژه:  پرفروش‌ترین کیسه بوکس دیواری (مزایا و معایب)

حتما بخوانید: ورزش پیلاتس در خانه

بهترین ورزش‌هایی که می‌توان با استفاده از طناب ورزشی انجام داد

طناب ورزشی

همانطور که گفته شد استفاده از طناب برای افزایش قدرت و استقامت عضلات بدن موثر است. اما با برخی از شیوه‌های طناب زنی می‌توانید قدرت عضلات خود را بیش از پیش افزایش دهید و همچنین بدن خود را خوش فرم‌تر کنید. از جمله مهم‌ترین شیوه‌های طناب زنی برای رشد عضلات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

طناب زدن ساده: اگر به مدت طولانی طناب بزنید و در بین هر ست تمرین، زمان بیشتری استراحت کنید، عضلات ساق پایتان قوی‌تر می‌شود.

جلو و عقب پریدن: یکی از ورزش‌های که می‌توان با طناب ورزشی انجام داد، جلو و عقب پریدن است. در این روش باید با به جای درجا پریدن، پرش‌هایی به سمت جلو و عقب داشته‌ باشید. روش جلو و عقب پریدن باعث می‌شود تا عضلات بیشتری در حین تمرین درگیر شوند.

حرکت دوبل: حرکت دوبل بدین صورت است که باید بیش از حد معمول می‌پرید تا بتوانید دو دور طناب را از زیر پای خود رد کنید. این روش به دلیل پرش بیشتر در افزایش قدرت و سرعت بدن تاثیر مثبت می‌گذارد.

پریدن به چپ و راست: از جمله دیگر روش‌هایی که می‌تواند سبب افزایش قدرت و سرعت بدن شود، می‌توان به پریدن به چپ و راست در هنگام طناب زنی اشاره کرد.

شیوه درست طناب زنی را یاد بگیرید تا دیر‌تر خسته شوید

طناب زنی جزو ورزش‌هایی که می‌تواند در افزایش سوخت و ساز بدن نقش داشته باشد. طبیعی است که هر چه مدت زمان بیشتری طناب بزنید، تناسب اندام بهتری خواهید داشت. اما برخی افراد بعد از مدتی طناب زدن خسته می‌شوند و طناب ورزشی را کنار می‌گذارند. علا‌وه بر عدم آمادگی جسمانی، دلیل این موضوع می‌تواند طرز نادرست طناب‌زنی باشد، از این رو در ادامه شیوه درست آن را آموزش می‌دهیم.

  • دسته‌های طناب را محکم نگیرید چرا که این موضوع سبب خستگی مچ‌ دست‌ها می‌شود.
  • ارنج‌ها باید نزدیک به بدن قرار گیرد و بهتر است که شانه‌های خود را شل کنید.
  • برای چرخاندن طناب باید از مچ دست خود کمک بگیرید، برخی از افراد برای حرکت طناب از بازو‌های خود استفاده می‌کنند.
  • سر و گردن باید کاملا صاف و رو‌به جلو باشد.
  • برای اینکه طولانی مدت طناب بزنید، باید با بینی خود نفس بکشید.
  • بیش از حد مجاز نپرید چرا که علاوه بر خستگی زودرس، آسیب‌هایی را به زانو وارد می‌کند.

چرا طناب زنی جزو بهترین رشته‌های ورزشی است؟

معمولا ورزش‌های مختلف به دلیل فشار زیادی که به بدن وارد می‌کنند، خطراتی را برای سلامت بدن به دنبال دارند که با گذشت زمان این علائم مشهود می‌شود؛ از این رو  اگر به فکر سلامت جسم خود هستید باید سراغ ورزش‌های کم‌خطر بروید.

طناب زنی یکی از ساده‌ترین رشته‌های ورزشی است که طبق گفته پزشکان استفاده درست از آن هیچ آسیبی به فرد نمی‌رساند و جزو رشته‌های کم‌خطر است.

رشته طناب زنی، نیاز به تجهیزات مختلف و گران قیمت ندارد و با استفاده از یک طناب ورزشی می‌توانید مدتی از طول روز را به ورزش اختصاص دهید. همچنین از دیگر مشکلاتی که بسیاری از رشته‌های ورزشی دارند می‌توان به کمبود فضا اشاره کرد که این موضوع می‌تواند فرد را از ورزش کردن بازدارد. اما در طناب زنی به  فضا بزرگ، نیازی نیست و به راحتی می‌توان در منزل یا محیط کار این ورزش را انجام داد.

پیشنهاد ویژه:  طناب زدن صبح ناشتا + برنامه قدم به قدم

طناب زنی از سریعترین روش‌های لاغری است که در مقاله | فواید طناب زنی برای چربی شکم | میتوانید گام به گام مراحل را اجرا کنید و شاهد لاغری خود باشید.

راهنمای خرید طناب ورزشی مناسب و استاندارد

طناب برای لاغری - نایس لیستقبل از خرید طناب باید به انواع آن توجه کنید. به طور کلی طناب‌های ورزشی شامل دو نوع می‌شوند که باید آن‌ها را متناسب با نوع استفاده خود انتخاب کنید.

طناب سرعتی: می‌توان گفت که طناب سرعتی برای عموم افراد مناسب است. این نوع طناب، وزن سبکی دارد و معمولا برای انجام حرکات نمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طناب قدرتی: طناب‌های قدرتی معمولا برای تناسب اندام استفاده می‌شوند. این نوع طناب برای افزایش قدرت و استقامت عضلات بسیار مناسب است و در صورت داشتن اضافه وزن، می‌توان به واسطه آن وزن خود را کاهش داد.

از دیگر موضوعاتی که باید در هنگام خرید طناب ورزشی به آن توجه کنید، جنس طناب است.
جنس طناب را باید متناسب با محیط انتخاب کرد. به عنوان مثال اگر می‌خواهید بروی سطوح بنتی طناب بزنید، بهتر از جنس فلزی آن  استفاده کنید؛ از طرفی کابل چرمی‌یا پلاستیکی طناب برای داخل خانه یا سالن مناسب است.

 قبل از استفاده از طناب ورزشی به این نکات توجه کنید

برای انتخاب طناب مناسب باید وضعیت جسمانی فرد و میزان مهارتش در طناب زنی را مورد ارزیابی قرار داد. به عنوان مثال فردی که قد بلندی دارد باید از طناب بلندتری استفاده کند؛ همچنین به افراد مبتدی توصیه می‌شود که در هنگام شروع طناب زنی از طناب‌های گران قیمت استفاده نکنند. به طور کلی برای انتخاب طناب مناسب، باید به موارد زیر توجه کرد.

  • برای انتخاب طناب مناسب به میزان مهارت خود توجه کنید. افراد مبتدی نیازی به طناب‌های پیشرفته ندارند و خرید آن‌ها هزینه‌ی اضافی برای آن‌ها به دنبال دارد. از جمله بهترین طناب‌ که افراد مبتدی می‌توانند از آن‌ها بهره بگیرند طناب مهره‌ای یا لیکوریک است.
  • همانطور که گفته شد برای انتخاب طناب ورزشی، باید اندازه آن را متناسب با قد خود انتخاب کنید. طنابی برای قد شما مناسب است که نصف آن، هم اندازه فاصله‌ی انگشت پا تا سر شانه‌یتان باشد.
  • برخی از افراد عادت دارند که بر روی فرش طناب زنی کنند، اما بهتر است که برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی روی سطوحی سفت و کمی‌منعطف این ورزش را انجام دهید. همچنین توصیه می‌شود که از کفش‌های مناسب در هنگام طناب زنی استفاده کنید.
پیشنهاد ویژه:  راهنمای خرید بهترین تخته استپ + قیمت

جمع بندی

طناب زنی جزو بهترین رشته‌هایی است که می‌‌تواند سبب افزایش سرعت و چابکی افراد شود. همچنین این رشته ورزشی در افزایش قدرت عضلانی موثر است. از این رو اگر می‌خواهید اندام مناسب و زیبایی داشته باشید طناب ورزشی حرفه ای و مناسب خود را انتخاب کنید و پر قدرت شروع کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا