لوازم ورزشیهوازی و بدنسازی

آموزش یوگا در خانه | بهترین تمرینات یوگا برای منزل

یوگا جزو معدود ورزش‌هایی است که در سلامت روح، جسم و ذهن تاثیر گذار است و به همین جهت از آن به عنوان یکی از بهترین رشته‌های ورزشی یاد می‌شود. امروزه می‌توان گفت که یوگا به دلیل فواید مختلفش در بین مردم بسیار محبوب‌ شده است.

معمولا افراد به دلیل مشغله‌های مختلف فرصت رفتن به باشگاه‌های ورزشی را ندارند و از این رو به دنبال ورزش‌های کم تحرکی هستند که بتوان آن‌ها را بدون ایجاد مزاحمت برای سایرین انجام داد. یوگا در خانه بهترین پیشنهاد برای این دست از افراد است. در این مقاله در نظر داریم تا شما را با حرکات مختلفی از یوگا آشنا کنیم و همچنین فواید یوگا را بیان خواهیم کرد.

هدف از انجام حرکات یوگا چیست؟آموزش یوگا در خانه - نایس لیست

یوگا را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین عقاید و سنت‌های هندو و بودایی‌ها قلمداد کرد. به طور کلی یوگا برای آرام کردن وضعیت روحی و روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که پس از انجام آن آرامش زیادی به فرد منتقل می‌شود. یوگا در غرب نیز رواج دارد ولی علاوه بر آرام شدن وضعیت روح، برای آن تعریف دیگری به عنوان حالتی برای فعالیت فیزیکی و آسنا نیز وجود دارد. این ورزش برای اهداف مختلف دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد که در زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • تقویت قدرت بدنی
  • افزایش نشاط و آرامش
  • افزایش انرژی بدن
  • تقویت قدرت ذهنی
  • و…

از این رو می‌توان گفت که یوگا یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توان از آن برای سلامت روح و جسم کمک گرفت. یوگا را می‌توان یک نوع ورزش به حساب آورد که امروزه انجام حرکات آن در بین افراد بسیار رواج دارد. در ادامه در مورد یوگا در خانه توضیحات کامل‌تری را بیان می‌کنیم.

پیشنهاد ویژه:  راهنمای خرید بهترین تخته استپ + قیمت

بهترین تمرینات یوگا که می‌توان در خانه انجام داد

یوگا در خانهافراد مبتدی می‌توانند از ساده‌ترین تمرینات یوگا در خانه برای رسیدن به فواید این ورزش بهره بگیریند. این تمرینات در عین سادگی تاثیرات شگفت انگیزی روی سلامتی افراد دارند.

وضعیت آسان: وضعیت آسان یکی از ساده‌ترین حرکاتی است که می‌توانید به راحتی آن را درخانه انجام دهید. برای این تمرین کافی است که به صورت چهارزانو بر روی زمین بنشینید، به طوری که مچ پا در زیر زانو قرار داشته باشد. در این حرکت باید کمر کاملا صاف باشد و همچنین دست‌ها زیر زانو‌ها قرار گیرید. این حرکت برای تقویت ستون فقرات مناسب است.

وضعیت تادآسانا: حرکت تادآسانا به نوعی تمرین، برای درست قرارگیری وضعیت بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این رو آن را در لیست حرکات یوگا در خانه خود قرار دهید. برای انجام این حرکت باید در حالت ایستاده و بدون هیچگونه قوس و خمشدگی، بایستید. سپس باید با بالا بردن کاسه‌ی زانو‌ها، سبب منقبض شدن، عضلات ران شوید.

حرکت کبرا: یکی دیگر از تمرینات یوگا در خانه را می‌توان حرکت یوگا معرفی کرد. این حرکت زمینه ساز انجام حرکات سخت‌تر یوگا است و همچنین سبب تقویت قسمت فوقانی بدن می‌شود.

برای انجام این حرکت باید روی زمین دراز بکشید و سپس کف دست‌ها را روی زمین و در کنار شانه‌های خود قرار دهید. در ادامه همانطور که در شکل مشاهده می‌کنید، باید قسمت فوقانی بدن را بلند کرده و به آسمان نگاه کنید.

حرکت زاویه بسته: اگر به دنبال تمرینات یوگا در خانه ای هستید که آرامش عمیقی را برای شما به دنبال داشته باشد، حرکت زاویه بسته به شما توصیه می‌شود. در این حرکت باید به روی زمین دراز بکشید و سپس کف پا‌های خود را به یکدیگر بچسبانید و تا حد توانتان زانو‌ها را از هم دور کنید.

8 مورد از مزایای یوگا در خانه

فواید یوگا بسیار بیشتر از آن چیزی است که در ذهن خود دارید. در این قسمت هشت مورد از مهم‌ترین فواید یوگا را معرفی خواهیم کرد.

پیشنهاد ویژه:  طناب زدن صبح ناشتا + برنامه قدم به قدم

بهبود گردش خون: با انجام تمرینات یوگا در خانه می‌توانید گردش خون خود را بهبود دهید. این ورزش سبب گردش بهترین اکسیژن و مواد مغذی در بدن خواهد شد که این موضوع سبب داشتن اندام‌های سالم و پوستی درخشان می‌شود.

کاهش فشار خون: از دیگر فواید یوگا می‌توان به کاهش فشار خون اشاره کرد. همانطور که گفته شد افزایش گردش خون سبب افزایش اکسیژن در بدن می‌شود و به همین دلیل فشار خون کاهش می‌یابد.

بهبود سیستم تنفسی: عمیق نفس کشیدن یکی از مهم‌ترین بخش‌های تمرینات یوگا در خانه است. نفس‌های عمیق، حجم ریه را به طور کامل پر می‌کند و از این رو سبب بهبود عملکرد ریه می‌شود.

افزایش مقاومت بدن: یوگا اندام‌های داخلی بدن را تحریک کرده و به همین دلیل از بروز انواع مختلف بیماری جلوگیری می‌کند.

بهبود سلامت سیستم گوارش: ورزش یوگا، برای افزایش سلامتی سیستم گوارش بسیار مناسب است و می‌تواند بسیاری از بیماری‌های گوارشی نظیر سوهاضمه، گاز معده و… را درمان کند.

افزایش آستانه تحمل درد: در تمرینات یوگا در خانه، با چالش‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوید که این چالش‌ها تحمل درد را در فرد افزایش می‌دهد.

افزایش تعادل بدن: از دیگر فواید یوگا می‌توان به افزایش تعادل بدن اشاره کرد. در تمرینات این ورزش‌، تمرین‌هایی برای بهبود عصب و عضله نیز وجود دارد که این موضوع تعادل بدن را افزایش خواهد داد.

جلوگیری از پیری زود رس: یکی از فواید یوگا سم زدایی کلی بدن است و از این رو با انجام حرکات مختلف یوگا می‌توان پیری را به تاخیر انداخت.

چه بیماری‌هایی را می‌توان به کمک یوگا درمان کرد

پزشکان و متخصصان حوزه سلامت بر این باورند که یوگا می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در بهبود بسیاری از بیماری‌ها داشته باشد. در ادامه با برخی از بیمار‌هایی که می‌توان آن‌ها را با یوگا درمان کرد آشنا خواهیم شد.

درمان افسردگی و کاهش اضطراب و استرس: با توجه به مشکلات و دغدغه‌های مختلفی که افراد با آن‌ها روبه‌رو هستند، نمی‌توان افزایش تعداد بیماری‌های ناشی از فشار‌های عصبی را کتمان کرد. از این رو درمان‌های مختلفی برای کاهش اضطراب و استرس در علم پزشکی به وجود آمده است، اما باید گفت که اکثر این درمان‌ها کاملا موقتی هستند. به همین جهت پزشکان انجام تمرینات یوگا در خانه را برای بیماران خود تجویز می‌کنند.

پیشنهاد ویژه:  خرید بهترین و باکیفیت‌ترین دستکش بوکس

یوگا راهی برای مقابله با سرطان: با توجه به آزمایشاتی که در آزمایشگاه ماریلند انجام شده، یوگا می‌تواند تاثیر فراوانی در درمان سرطان‌های مختلف داشته باشد. در این آزمایش، گروهی از بانوان که به سرطان سینه مبتلا بودند، ورزش یوگا را شروع کردند. بعد از اتمام آزمایش نتیجه به دست آمده، بدین صورت بود که این افراد اضطراب و استرس کمتری داشتند و همچنین عوارض شیمی‌درمانی در آن‌ها کمتر بروز کرده بود.

کاهش کمردرد و آرتورز گردن: طبق آزمایشات و تحقیقاتی که در سال 2014 منتشر شده است، افرادی که تمرینات یوگا در خانه را انجام می‌دادند، شدت کمر دردشان حدود 44 درصد کاهش پیدا کرد. همچنین این ورزش تاثیر بسیار زیادی در بهبود عملکرد مفاصل دارد و بیمار‌های مزمن ناحیه گردن را کاهش می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: بهترین دستکش بوکس

برای کاهش وزن تمرینات یوگا در خانه را انجام دهید

رژیم‌های غذای سخت و یا ورزش‌های طاقت فرسا از متدوال‌ترین روش‌هایی است که افراد برای کاهش وزن از آن‌ها استفاده می‌کنند. طبق گفته پزشکان یوگا به دلیل آن که بخش‌های زیادی از بدن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد می‌تواند تاثیر زیادی در کالری سوزی داشته و بدین جهت آن را یکی از بهترین ورزش‌ها برای لاغری می‌شناسند.

البته باید به این نکته اشاره کرد که برای لاغری باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و همچنین تمریناتی از یوگا را انجام دهید، که کالری سوزی بدن را بیش از پیش افزایش دهد. از این رو اگر رژیم غذایی عادی دارید و در فکر خود به کاهش وزن فکر می‌کنید، تمرینات یوگا در خانه را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: میانگین: ]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا